23/4 - Helt slut och utvecklingsfas

Hej allihopa!

Nu är jag tillbaka igen. Efter äventyret till Sundsvall har jag varit heeelt utpumpad. På BVC sa de att jag troligen är lättstressad så därför har mamma(, pappa) och jag hängt hemma i över 1,5 v själva, med några undantag för en bvcträff och några kortare besök. Har sovit och sovit och sovit. Är lättskrämd och lättfrustrerad. Gråter mycket och använder hela röstkapaciteten ofta. 

Jag har dessutom ändrat mina mat- och sovrutiner totalt. Somnar tidigare, sover till 5 på morgonen då jag äter (och till mamma & pappas stora förfäran de senaste tre mornarna, är vaken i minst en timme sen). sover ett par timmar igen innan jag är redo för dagens bravader. Har efter påsken blivit riktigt stark i ryggen så att ligga på magen och hålla upp huvudet är ingen konst nu.

 Ingen konst, jo men visst ser du'!

 Ja vad står det där borta då??

I början på veckan har jag också för första och andra gången  rullat från mage till rygg. Det var en morgon då mamma och jag låg och busade i sängen som det skedde. Då mamma trodde att hon kanske hade påverkat genom att ordnat lite nedförsbacke fick jag bevisa det en gång till utan att jag fick ev draghjälp av lutning i sängen.  Å det var väl ingen konst. Men efter det kan man ju inte hålla på att rulla hursom helst så nu får mamma och pappa gott vänta. Jag tar det när jag känner för det.

Igår var vi förbi mät- och vägrummet på BVC när vi ändå skulle på föräldraträffen. Jag är nu... håll i hattarna... 66 cm lång och väger 7 250 gram. (Med reservation för att mamma och de andra mammorna gjorde rätt på längdmätningen.)

På lördag ska jag till farmor själv för första gången. Mamma och pappa ska på kalas och de tycker väl att jag ska få ta det lite lugnt. Spännande värre!




Medan mamma och jag har varit hemma har vi tagit lite kort.  Njut!

 
Jag måste ju använda pepparkaksdressen från Theo medan den passar. 



 Brottas med Tigern på morgonkvisten

 Snackar lite med grodan

 Tjenare!!! Vi hörs...

Kommentarer
Postat av: moster elin

Guud så söt du är :) Kul att du gillar tigern :) kram moster elin



p.s. vi syns ikväll!

2009-04-23 @ 11:31:53
Postat av: moster emma

Vad söt du var i pepparkaks dräkten, fast du är alltid söt. Det var roligt att träffa dig och din mamma idag. Hoppas du tycker om din nya star wars body. kram moster emma

2009-04-23 @ 22:33:58
Postat av: Little Erik

Men Adam va du har lärt dig många partytricks!!! Rullar, brottar ner tigrar och chillar på magen. Snart springer vi omkring och gör en massa hyss så våra morsor blir tokiga på oss!

2009-04-24 @ 08:16:13
Postat av: mormor Monica

Jösses, nu har man blinkat för länge. Du växer ju som ogräs, blir ju stora killen nu, när du är så stadig. Vilken hållning!!!! Tur att du fick prova pepparkaksdräkten innan du vuxit ur den - Urgullig!!

Imorgon kommer jag in med dopklänningen och spjälsängen, så jag får snusa på dig. Man skulle kunna äta upp dig, nej jag skojar bara. kramar till världens sötaste bebis från mormor

2009-04-24 @ 10:18:25
URL: http://angeladam
Postat av: Morbror David

Ja du... jag ser att du gillar tigern. Detta gillas starkt av David & Elin Company.

Det var ett tag sen jag var inne och hälsade på er, borde göra om det snart, men jag är lite sjuk så vill inte smitta ner dig.



Hoppas ni har det bra!



Kram från Morbror David.

2009-04-24 @ 12:21:53
Postat av: Kompisen Stella

Vad du är duktig Adam! Jag är impad att du kan lyfta huvudet så högt och att du kan rulla runt. Kan du åt båda hållen nu? Själv kämpar jag med att rulla från rygg till mage. Jag är så nära men den ena armen är ju i vägen hela tiden.

Jag saknade dig i igår hemma hos Phia, men jag hörde att du hade annat för dig. Vi får leka nästa gång. Det blir nog hemma hos Erik.

2009-04-30 @ 13:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0