18/2 - powernapbabyn och kakmonstret

Så där! Nu är jag berest också. I helgen flög jag och mamma till Stockholm för att gå på gammelmormors 70 års kalas.  Nere på Arlanda mötte mormor och båda mina mostrar upp oss. Sen åkte vi till gammelmormor och gammelmorfar. Min "magic" fungerade även där. ALLA ville titta på mig! Mammas moster Eva och hennes pojkar Alexander och Christoffer väntade där tillsammans med morfar och morbror David.
Alexander och Christoffer mammas kusiner Alex & christoffer

Mesta delen av själva kalaset spenderade jag och mamma i ett omklädningsrum där jag fick mat. Detta kalaset ville jag inte vara på. Men annars var vår weekendresa trevlig. En massa släkt som ville hålla och vyssa.  De tog en massa foton av mig och så passade vi på att ordna släktfoton med alla fyra generationerna. Kolla bara...

                                        
mormor, mamma jag och gammelmormor      gammelmorfar, mamma, jag & morfar

Ja, allt var bra. Allt utom killen mamma och jag träffade på i specialbagage inlämningen på Arlanda. Han var otrevlig och inte allt tillmötesgående, trots att vi hade en massa packning. Tur att jag sov igenom denna pers, annars hade väl mamma blivit ännu mer stressad och irriterad.

Igår hade mamma kalas och jag fick spendera en massa tid med pappa för han kom hem lite tidigare än vanligt. Myspys! Mammas gäster åt massor av kakor varav denna gäst var värst...

kakmonstret Kakmostret

Idag har jag tyckt att sova är något jag kan göra när jag blir gammal eller ialla fall på natten. Varför ska mamma trilskas med att ha mig att sova på dagen också. Jag är ju stor nu!!! Kan hon inte nöja sig med att jag sover bra på natten? Mamma ammar och jag sover sen 10-20 min, varav mesta delen i mammas famn. 5 min efter mamma lägger ner mig i vaggan vill jag upp igen.  Vid vår promenad sov jag ca 15 min i början av den timmes långa färden. Det är tur att jag är söt så jag kan charma mamma så hon står ut när jag bara gnäller.

  Powernaping, yeah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0