12/1 Vilodag och BVC

Efter att ha haft två nätter i rad då matning pågått mer eller mindre konstant fram till kl 03, har Adam bestämt sig för att vila sig i form. Mamma Jenny trodde inte sina ögon när jag somnade efter midnatt och sedan sov lugnt. Ända till kl 02.30 då vi ammade och jag sen somnade om till runt 05.30, ammade igen och somnade om till kl 9.

Vi var och hälsade på Viola, min barnmorska på BVC. Allt ammande den senaste veckan har gett resultat. Adam har ökat i vikt med 410 g på EN vecka och en halv cm på längden. Viola skrattade åt mig men sa att det var bra att jag gick upp i vikt då jag är så lång och smal. Nu har födelsevikten passerats och det med nästan 400 g.

Resten av dagen har jag mest varit nöjd, varit lite vaken men mest sovit. Mamma och jag tog en lång promenad nu när det är så milt väder och jag fick prova att använda napp. Helt okej uppfinning...

Vi hörs / chillar-Adam


Kommentarer
Postat av: Moster Emma

Vilken söt bild! Saknar lilla charm trollet. Kramar emma

2009-01-12 @ 20:28:21
Postat av: Moster Emma

Vilken söt bild. Saknar lilla charm trollet, skönt att han verkar sova lite mer nu. Kramar moster emma

2009-01-12 @ 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0