23/1 - Nya rutiner på gång?

Vi har haft en vecka av nattsudd som bara förskjutits senare och senare. Allt kulminerade i natten mot onsdag då mamma och jag var vakna från 02.30. Sen hade vi från och till perioder med skrikperioder från 03.30 fram till 08.30. Jag hann somna ett par gånger i korta ryck (ca 15 -20 min). Vi hade tid på BVC vid kl. 13 på onsdagen och det var tur att vi hade en sen tid för jag och mamma sov fram till strax efter 12. Viola på BVC gav förslag att jag skulle får prova några droppar som gör att jag får mindre problem med luft i magen. Hittills har mamma och pappa gett mig det i drygt ett dygn men jag är lugnare och har inte fullt lika långa skrikperioder på natten. Den som lever får väl se om det är något  ihållande eller om det bara är någon naturlig fas. Hoppas det är något ihållande så att vi kan sova mer på natten.
Mamma och pappa har funderingar på om jag kan ha haft växtvärk och att det är därför jag har skrikit så mycket. Mätningarna hos Viola visade att längden har ökat med ytterligare 2,2 cm och vikten har ökat med 520 gram. Detta är endast på en och en halv vecka!!! Mamma har börjat fundera på vad som är i hennes mjölk, dunderhonung kanske?! KompisLisa säger att då mamma "är" Skalman kan det vara vad somhelst. : )


Igår hade jag fikaträff hemma med mina nya kompisar Stella, Erik och Ebba. Våra mammor har gått på föräldraträffar tillsammans och nu var det dags att fika för första gången så vi fick vara med också.  

                                
Erik och mamma Anna        Ebba och mamma Phia          Stella och mamma Anna

Men vi sov mest under träffen ändå.
              

På tisdag får jag träffa dem igen för då ska vi på föräldraträffar igen. Kanske håller vi oss vakna lite då. 


Ska ta och sova vidare nu. 

/Adam
 

Kommentarer
Postat av: mormor Monica

Hej, vilket kompisgäng du har fått. Hoppas "dropparna" gör någon verkan. Längtar att få träffa dig imorgon. kram mormor

2009-01-24 @ 17:55:31
URL: http://angeladam
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har!

hälsningar från lill-erik

2009-01-29 @ 19:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0