13/7 - En hejare

Ja jag övar allt möjligt just nu. Jag rullar och vrider mycket och mest hela tiden. Jag blir allt bättre på att sitta också. När jag föddes fick jag (& mamma ) en amningskudde. Den är nu JÄTTEBRA som sittstöd när man är på golvet.

 

Men ibland blir man lite trött på att sitta, då är den väldigt bra att vila mot.
 

I lördags fick jag testa balansen lite extra när jag satt. Mamma hittade på ett roligt sätt att ta sig ner till tvättstugan. I min alldeles egna racertvättkorg... Storkaninen fick också åka med.


Då det var rätt tråkigt väder under veckan så var vi inte ut så mycket. Istället fick vi besök av Theo och hans föräldrar i börjarn av förra veckan. Han lärde mig nya tricks hur man kan använda rösten.



Så den senaste veckan övar jag på tonerna runt höga C. Tar man i hörs det väldigt bra och man kan få ögonblicklig uppmärksamhet. Men mamma och pappa verkar inte så glada. Så från och med idag  provar jag annat också för att variera mig. Lite puss-ljud och en massa pruttljud. Det är dock inte så bra om man har mat i munnen. Men mamma skrattade i alla fall.



Så här glad kan man bli över att det är dags för mat.



Så här nöjd blev jag när jag insåg att mamma gett mig...


blomkål- och potatismos. Ungefär lika roligt som potatis och palsternacka.
Bäst är dock majsen. Brås på mamma har jag hört.

jag vill slutligen bara tilllägga... 

´    nknnni,kyb uyklm86twe "h+k´k0++-.pl  (mamma översätter) Grattis pappa i efterskott och jättegrattis till mormor och morfar som firar 30 årig bröllopsdag imorgon den 14/7 och är i Montenegro.

Vi hörs


Kommentarer
Postat av: Theo

Hej Adam. Vad kul att jag kunde lära dej något nytt. Ska kanske komma snart igen, jag har mer på lager. (ler) Hälsa mamma och pappa så gott.

2009-07-17 @ 11:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0