16/7 - Blir det nån beach?

Från tisdag till torsdag morgon har jag, mamma och moster Elin varit ute i Vännäs hos morbror David för att passa mormor och morfars hus.

I går på morgonen fick jag hänga med moster Elin. Hon hade ställt klockan för att hon skulle vakna och höra mig på morgonen. Så när hon hörde mitt första ordentliga gnäll runt 7.00, kastade hon sig in för att få vara med mig innan mamma blev för pigg för att protestera och vilja vara vaken. Vi hade det bara trevligt.

Efter lunch bestämde vi oss för att prova att åka till ett badställe som ligger ca 2 mil bort. Men är det fint väder är det värt det säger mamma. När vi började köra var det jättefint väder förutom på ett ställe på himlen där det såg lite mörk ut men vi gissade att det inte var åt  "vårat" håll. Men det var det ju förstås. Så efter ett tag vräkte regnet ner så hårt att mamma fick köra 50 med vindrutetorkarna på istället för 70 för att kunna se något. Då blev jag så less så att jag somnade i bilbarnstolen. När jag vaknade hade mamma & co vänt om och vi var inne på ett ställe med hemslöjd på vägen tillbaka från badstället. Men eftersom jag sovit en stund hade regnet hunnit ikapp oss så vi fick snallt vänte tills det hade regnat klart innan vi tog oss ut till bilen. Så ingen beach för min del.

Idag hade de byggt en sandstrand ute på torget hemma istan. Jag och mamma passade på att gå och titta lite på pojkarna och flickorna som försökte fånga bollen. Men det var tydligen svårt. De hade bra musik att dansa till också. Jag fick träffa hon som hade bestämt att de skulle vara en strand på gatan. Hon heter Sofia och är en av mammas kompisar. Så idag blev det beach men jag fick inte bada där. Det gjorde jag nyss med pappa i badkaret. Nu är jag göööörtrött i och med att jag varit vaken i över 4 timmar i sträck. Det finns ju så mycket att titta på så jag har inte tid att sova.


Jag och Sofia


Flickorna som lekte i sanden

Jag säger mamma, mamma, mamma nu. Det känns liksom bra i munnen och de här hemma verkar glada över det. Har även kommit på att man kan dra upp knäna under mig så man kan dra sig framåt lite bättre.

På söndag får pappa semester så då ska vi vara jättemycket med varandra. Å vi ska vara rätt mycket i mormor och morfars hus.

God natt!


Kommentarer
Postat av: mormor Monica

Hej Adam, jag hoppas det blir fint väder så du får bada.Oj, så mycket som hänt på dessa 2 veckor vi varit borta. Du är riktigt duktig på att säga mamma och rulla iväg. Oj vad vi har längtat hem för att få träffa dig. Och du, vilken duktig pappa du har, som lagade så god mat åt oss när vi kom hem i fredags. Buskramar från mormor

2009-07-27 @ 12:01:10
URL: http://angeladam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0