28/7 - Nu är jag 7 månader

Grattis till mig! 7 månader avklarat!

Så var man tillbaka i Umeå igen efter en vecka ute i vännäs med mamma och pappa. Vi har passat mormor och morfars hus och jag fick en t-shirt som tack för hjälpen. Det var väääldigt konstigt att pappa var med varje dag, så jag tänkte att det var bäst att vara hos honom hela tiden. Det blev lite tråkigt i längden då han inte busade hela tiden som han gör när han är hemma som vanligt.

Vädret vid mormors hus var inte roligt över huvudtaget. Så vi var inne en hel del och försökte göra saker. Jag hittade  lite nya saker att leka med i huset; morfars mecenatkort från när han gick på universitetet förra hösten och en stor kam. (Mormor, kammen ligger bakom badkaret kan jag meddela.) Sen upptäckte jag en annan intressant sak. Hos mormor och morfar finns en låda med hål i som man stoppar saker i och ibland skakar och låter den.



Bäst utsikt fick jag i pappas famn. Tvättmaskin, tror jag att den kallas.

Efter att jag börjat vakna vid 03 ett par nätter ute i Vännäs och dessutom lurat mamma till att ge mig mat då har det blivit hårdare rutiner hemma. Pappa är med mig på nätterna och mamma får försöka sova på soffan. Dessutom får jag flaska vid 5 -6 tiden när jag vaknar. Det är någon ny dryck iden som kallas havrevälling, vilket jag inte har något emot. Men jag äter fortfarande gröt på kvällen. 1,5 portion av 4 mån gröten faktiskt.

  

Jag rullar som sagt som en liten tornado hemma´, men nu har jag kommit på ett nytt sätt att flytta. jag har hittat backfunktionen i magläge. Så härom dagen var jag först i babygymmet, för att sen...

 
dyka  upp en bit bort...


för att sedan backa ut genom dörren.

Hängde ni med?

Annars har jag och mamma mest tagit det lugnt för hon är trött just nu. Så här mycket kan jag slappa. Kolla in greppet på blöjan.
 

Nu när pappa börjat jobba igen får jag busa med honom på kvällen i stället.
 
Detta är också sista veckan pappa börjar sent så vi får mystid på morgonen. Men snart ska vi åka ner till mina fastrar i Karlsborg och så ska jag på mitt första bröllop i Göteborg. Mamma säger att jag ska få sova i bilen några nätter då.

Kan meddela att idag på min 7 månaders dag är jag 72 cm lång och väger 9030 g (Så du var nära i gissningen "monster" Elin).

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: moster elin

Hehe...vadå kryper han baklänges?

Yes! 70g off på gissningen hur kung är jag på en skala :) Cool 'al bundy' pose där Adam :) kul med nya bilder! kram 'monster' elin

2009-07-29 @ 12:06:37
Postat av: sofie

vad stor du har blivit adam, jag kan inte riktigt smälta det. dessutom har du blivit så söt... du kommer bli en riktig hjärtekrossare när du blir stor och mamma kommer att få fullt upp =)

2009-07-30 @ 23:06:58
Postat av: mamma Jenny

Jo här hemma trycker han sig bakåt, men rumpan åker också upp ibland så krypning är nog snart på gång. Tänderna är nog också bara en tidsfråga. :)

2009-07-31 @ 10:05:10
Postat av: mormor Monica

Tack för en härlig dag igår. Dina händer har ju blivit som sugproppar, tur att du inte ryckte ner alla väskorna,som hängde på en krok inne på Inspiration, när jag kollade bort på tablettunderläggen.Skönt för din mamma att få vila sig lite på filten i parken igår. Vi ses snart igen..Kram

2009-07-31 @ 11:15:14
URL: http://angeladam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0