25/6 - Sommarmys (bildhysteri)

Hej igen!

De senaste dagarna har varit händelserika.

Nu ska här meddelas att jag har beslutat mig för att sova länge på natten. Från 21  fram till 04 -05 då jag äter lite, somnar om efter ett tag och sover i ca 3 timmar. Mamma och pappa verkar glada.

Annars har jag hoppat i min nya hoppgunga....




... försökt kamoflera mig i mamma & pappas säng för att överraska mamma när hon bäddade en morgon...

Det gick sådär kan meddelas. Guldet på magen avslöjade mig.

...Dessutom så har jag och mamma börjat "borsta". Hon med sin och jag med min.




men allra godast är när mamma sätter kallt vatten på min tandborsten.



De två senaste dagarna har mamma & jag har hängt med faster Helena och Alex, min kusin, farbror Stefan och en del med farmor.

Igår blev inte helt lyckad med "hänget" för pappa behövde ha bilen mitt allt, så vi behövde åka hem direkt vi kom till Ume lagun. När vi kom tillbaka så var gänget på väg hem igen. Men vi umgicks hemma hos farmor istället. 





Farmor hade en jättebra boll. Att det var punka gjorde det bara lättare att få tag på den.


Jag och Alex "hänger" på golvet i köket

Idag torsdag gick det bättre med Umelagun. Jag premiärbadade i poolerna och premiärlåg i mitt solskyddstält. Det var bra, även om mamma blev lite arg på det, då några av pinnarna var trasiga från start.





Dessutom fick jag premiärprova vaniljglass av mamma. Helt plötsligt var det som ett monster tog över min kropp. Jag bokstavligen vräkte i mig denna, som pappa kallar, "guds gåva till mänskligheten". Faster Helena och farbror Stefan skrattade så att de nästan grät. Mamma fick hålla hårt i sin strut för att hinna få något själv.


Sen hängde vi mest vid mitt tält.


Här är jag och Alex igen. Jag tror att han tycker om mig för han vill gärna köra mig i vagnen så mycket han får.


Alex försökte få liv i farbror Stefan. Faster Helena slöade i go´värmen brevid efter allt badande. Jag busade och var nöjd.










Sen blev jag trött. MYCKET trött... Det tar på krafterna att vara och bada.


Imorgon bitti ska jag och mamma skjutsa Alex och fastern till flyget så nu måste vi få vår skönhetsömn.

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Moster Emma

Men så mysigt det ser ut på bilderna, tyckte han om att bada? Det var ju en smart idé att köpa ett litet tält som han kan ligga i. Ser att han kan ha sin star wars body nu. Vad bra :) Vi kanske ses i helgen. Kram moster Emma

2009-06-26 @ 05:39:44
Postat av: Avundsjuka Erik

Adam, livet är orättvist! jag får ingen hoppgunga av min mamma, inte heller får jag glass. Och som grädde på detta sura mos, jag vill också ha ett vitt sommarlinne som visar mina biceps!!!



Sommaren är iallafall min nya favoritårstid, härligt att ligga med rumpan bar på stranden!

2009-06-26 @ 09:20:08
Postat av: Lisa

Jag vill oxå bada, såg ju underbart ut! Men jag jobbar i värmen.. Vi ses nog snart iaf! kram på er

2009-06-27 @ 14:38:32
Postat av: Stella

Härligt, härligt! Själv har jag bara doppat fötterna i Ljumviken i Holmsund. Ganska skönt, men det kändes konstigt det där som man stod på och det fastnade mellan tårna, så mamma fick torka bort det.

Jag har inte heller fått smaka glass, men gammelfaster stack till mig en sked med sockrad grädde häromdagen (till mammas förtret, men hon bet sig i läppen) och det var mumsigt.

Jag är förresten hemma från min resa nu. Pappa har semester en vecka till så det blir nog lite mer mys med familjen, men sen kanske du och din mamma vill möta upp med mamma och mig?

2009-06-27 @ 22:42:57
Postat av: mamma Jenny

Stella, vi möter gärna upp er när nu har myst klart med din pappa.

2009-06-28 @ 16:37:28
Postat av: mormor Monica

Hej Adam, du är ju en riktig badkille, det såg ju jättehärligt ut vid badet. Kul att du fick busa med kusin Alex. Tack för en mysig helg hos oss, du är ju för gooo!!! Vi får prova gungan igen, som vi satt upp på altanen, för att se om du tycker det är roligare om ett tag. Buskramar från mormor

2009-06-30 @ 07:38:03
URL: http://angeladam
Postat av: sofie

Sikken sötnos han är Jenny. Vad mysigt ni hade det vid umelagun...

2009-06-30 @ 11:04:05
Postat av: Tanten

Härligt kunna hänga med er om än långt geografiskt. umelagunen så ju grym ut. Vi har äntligen fått värme här oxå men Filippa orkade inte vänta på den utan drog till Finland med farmor o farfar.

Men jag har ju dig att titta på så det går ganska bra ändå =)



Kram och hälsa mamma och pappa

2009-06-30 @ 15:22:39
Postat av: Theo.

Hej Adam vi har inte skrivit på ett tag för vi har inte haft någon dator. Men vad stor du har blivit. Du växer snart i fatt mej. Hoppas allt är bra med dej. Ha det så bra.

Kram Theo (mamma och pappa hälsar så gott)

2009-07-03 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0