4/6 - Mmmm som i mat och matthet

Det har hunnit bli juni månad men det har hittills bara varit ett par varma dagar. Mamma och jag har varit lite gnälliga de senaste dagarna. Mest är det för att vi är trötta. Jag är nämligen så ruggigt hungrig på natten just nu. Mamma har sagt att det är som att ha en liten bebis igen. Det har gått från ett nattmål vid 05, till för en vecka sen då det behövdes mat även vid 02. De senaste dagarna har det lagts till ytterligare ett mål strax efter eller precis när mamma ska sova. Dessutom har det varit svårt att sova lugnt. Så det har varit en del att stoppa in nappen under alla möjliga tider under småtimmarna för mamma. Så jag och mamma sover och äter dygnet runt just nu för att orka med.

På grund av ovanstående dilemma så var det i kväll då ialla fall dags, min första smakportion med gröt. Risgröt med äpple och mango - Yamooo!!! Mamma tyckte det räckte med någon sked men jag hade nog kunnat äta bra mycket mer...  


Jag vill också hålla i



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Just nu övar jag mycket på konsonanten M. Här kommer en stilstudie:




mmmmm


Pausfågel


mmmmm


vad är det för en rolig grej?


Vänta mamma, jag vill testa om den där saken sitter fast?

Nu är det dags för alla inblandade att sova... Mer gröt i morgon. Dessutom ska vi till Lisa och Cissi i morgon eftermiddag. Cissi ska ha mottagning för hon är klar doktor, så jag och mamma ska gratta henne. (och Lisa ska vi också gratta, för hon är klar med sin kostutbildning).

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag älskar pausfågel-bilden och många tack för armbandet! Jag blev jätteglad :) kram på er!

2009-06-07 @ 11:55:26
Postat av: Tanten Ewa

Ha, ha... den där jäkla sömnen. Tänk så här: Det är bara en fas - det går över!



Gäller tyvärr även om han helt plötsligt sover som en gud i tio timmar!



KRAM

2009-06-08 @ 11:17:58
Postat av: Erik grötälskaren

Hej! Gröt är ju supergott! Min mamma försöker ge mig andra grejer också,typ kyckling med grönsaker...inte gott!!! Vi får ta o glida ut med vagnarna snart, hoppas på finväder! kram!

2009-06-11 @ 13:36:08
Postat av: mormor Monica

Roligt att du är så ivrig på mat, det är kanske det som fattas. Mer käk till en växande kille. Du är då för snygg på bilderna. Hur är det med "sprutbenen", är det aj,aj där? Detta otyg med sprutor som man måste ta. Det blir bättre. Vi ses väl snart igen. kram från mormor!!

2009-06-11 @ 15:19:32
URL: http://angeladam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0