26/3 - ammningsutflykt och härmisbebisen

Solen har lyst i många dagar nu så snön smälter allt mer. Jag och mamma vädrar barnvagnarna varje dag.  :)

I förrgår kväll var jag inte alls med på noterna vid matningen. Mamma var alldeles för långsam innan jag fick någon mat så då vägrade jag helt enkelt. Det resulterade i att hela familjen åkte bil till Ica Maxi. Mamma hade tänkt vara smart och prova amma mig i bilen så fort vi kom fram, då jag hade lugnat ner mig. Men hallå... jag hade ju hunnit slummra till då och var ännu mindre på humör när jag väcktes. Så då gick vi in men mamma behövde gå på toa så jag fick följa med. (Pappa gick och påbörjade handlingen.) Inne på handikapptoan kände jag mig tillräckligt avslappnad. Så där satt vi, jag och mamma. När vi var klara ringde mamma till pappa. Han var vid kassorna, så det var bara att gå till bilen och åka hem igen. Vilket äventyr!

Jag har upptäckt att det finns en rolig kompis inne i sovrummet. Han ser precis ut som jag och bor utanpå garderoben. Mamma brukar lyfta upp mig eller så sätter hon mig i den nya, fina bärselen och sen snackar och ler jag och den andra bebisen med varandra. En riktigt trevlig prick det där och en riktig härmapa! Mamma kallar det spegelbebisen.

Här är lite foton från veckan som gått..

  Ny vaken och svettig direkt ur vagnen

 huga, vad trött

 flirtar på skötbordet

 kostar på mig ett leende

 Småtårna upp i vädret

Vi hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0