30/3 - halvskruttig helg

Under helgen har det skett mycket. På fredag morgon var jag och mamma och hälsade på Viola på BVC. Jag är nu 63 cm lång och väger nästan 6,7 kg. Sen kom det mindre roliga, i och med att jag blev tre månader nu i lördags fick jag min första vaccination. En spruta i varje lår. AJ!! Mamma var också plågad över att jag behövde utsättas för denna smärta.

Då jag sovit halvdåligt under natten mot lördag gick vi hem och vilade efter vaccinationen. Vid 13 gick jag och mamma och hälsade på min lill-kompis Abner och hans mamma för första gången. Abner är två månader undre än mig på dagen. Så han blev 1 månad nu i helgen. Här är bilder på våran promenad längs med älven...

 Hilda pch Abner

 jag och mamma

Efter lite amning för mig och Abner och lite fika till mammorna åkte jag och mamma ut till mormor och morfar och sov över. Pappa jobbade sent och jag var kinkig efter sprutorna så det var skönast att få lite back up för mamma. Hos mormor och morfar upptäckte vi en bra sak och två dåliga saker.
-1. Jag hade feber och var gnällig.
-2. Jag var mer röd i rumpan än vad mamma tidigare hade sett, Vilket gjode mig mer gnällig
+1 Vi fann vår nya vän Inotyolsalvan på rekommendation av mormor Mornica. Super toppen för små röda rumpor!

 mormor och lillgnällis

Mot febern fick jag alvedonsuppar. Hemska fasoner!


 Kollar på Robinsson med mormor och morfar

Även söndagen gick i gnällets tecken och mamma säger att jag sov som en kratta men nu på måndagen är jag lite piggare så vi ska nog ta en promenad snart. Mamma måste bara få i sig lite mat så hon inte blir så kinkig och gnällig hon med.

 

  I nya pjamasen med moikanfrisyr




See ya!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Världens coolaste kille med världens coolaste frisyr :)

2009-03-30 @ 16:35:04
Postat av: mormor Monica

Hej Adam, skönt att det gått över för dig med det onda. Fast det är ju inte sista gången med sprutor. Sorry!! Tack för att vi fick rå om dig och din mamma lite extra, det var jättetrevligt tycker vi.Snygg pyjamas!! Du är en riktig goding...kramar från mormor

2009-03-30 @ 16:39:39
URL: http://angeladam
Postat av: Anonym

Stackare, det är inget kul att vara sjuk, men då är det skönt att få lite extra ompyssling av både mormor och morfar. Jag lovar att jag ska komma och hälsa på dig nu när jag kommer till Umeå den 21 april och även säga hej till mamma jenny. Massa kramar

2009-03-30 @ 22:14:53
Postat av: sofie

stackare, det är inget roligt att vara sjuk! snart kommer jag och hälsar på dig!

2009-03-30 @ 22:17:08
Postat av: Tanten Ewa

SÅ roligt med denna sida jag nyligen hittat! Toppen och qul få följa er. Inotyol är jordens bästa uppfinning, funkar tom för mollusker!

Röd stjärt blir skär och gosig stjärt på ett dygn! Ingen salva är som den!

Feber o kink efter spruta är nog mer regel än undantag, skönt m morfar o mormor för er båda.

Han är verkligen ljuvlig, hoppas kunna träffa honom live i sommar.



KRAM från Skåne som nu blommar för fullt. Scillan har tagit över gräsmattorna efter de nu döda vintergäcken och halvdöda krokusarna och snödropparna.



2009-04-02 @ 19:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0