19/5 - Främmande i finvädret

I söndags var vi ute i det fina vädret och myste med Abners familj och vänner ute på Böleängsholmarna. Jag var JÄTTETRÖTT och sov från vi gick dit till vi var halvvägs hemma igen, ca 3,5 timme. Påvägen hem lyckades mamma få fram kameran och föreviga mig och pappa och Marit. Marit är mammas kompis från Falun som är på besök just nu.

 
Matrixbaby




Pappa, jag och Marit

Natten mot måndag ville jag förstås inte sova iom att jag sovit så mycket på dagen men 23,30 lyckades mamma finta mig till att somna brevid henne i sängen när vi läste "vi föräldrar"-tidningen. Rutiner för sovning finns inte just nu. Men jag har så mycket annat att koncentrera mig på gnaga på händer (helst pappas), öva på att rulla runt till mage, kolla på saker, mm...
 
Stilstudie på gnagning. Först pappas finger...


.. den turkosa bitringen...


... jo, den dög fint den med.

Badet kan meddelas gick bara fint. Vi blev fyra barn totalt. Alice följde också med. Jag tycker plupplandet var roligast. Det var lite varmare än mellanbassängen och dessutom kunde jag ju nå botten så att jag kunde studsa. Det gör vi om någon gång.

Här kommer ett avslutande kort som moster Elin tog i fredags så Sveriges kanske blåaste ögon



Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: mormor

coolaste bäbisen !! jag hörde att fler var trötta på Abners namngivning. huvudpersonen själv.härligt att du tycker om badet så mycket. nu åker vi ner till Sthlm och Björkvik på släktträff, du får åka när du blir större och uppskattar sådana resor. Kramar från mormor och morfar

2009-05-20 @ 16:53:51
URL: http://angeladam.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilka snygga solbriller, sånna måste jag skaffa;)

Kollar in här då och då, kul att kunna var lite uppdaterad även fast man är långt borta. Vi kanske ses nått i sommar=)

Kram kusin Ida

2009-05-21 @ 21:54:51
URL: http://idaljl.blogg.se/
Postat av: mamma Jenny

Roligt att se att vi har utlandsläsare på bloggen. Det är därför denna blogg startade, så att nära och kära som vi inte träffar så ofta ändå kan följa med och se vad som händer hos familjen Dufweke i Umeå.



Ida, brillorna är införskaffade på barnens hus, vi får väl fråga om de kan fixa några med gummisnodd i din storlek. :)

2009-05-21 @ 23:29:58
Postat av: Ksenija

Va söt bebis =) Kommentera & besök gärna min blogg =)

2009-05-21 @ 23:37:18
URL: http://ksenija.blogg.se/
Postat av: Tanten Ewa

Härlig vårkille. Smart läsa "Vi föräldrar" av mamma. Hade hon läst "Allt om fiske" eller "Utemagasinet" hade du ju varit vaken =)



Kram

2009-05-23 @ 03:00:21
Postat av: mamma Jenny

Ja vilken himla tur att det var "Vi föräldrar" annars hade A kanske blivit skogstokig!



Vi har upptäckt att vi var lite väl generösa med bokstäverna när det skulle skrivas om vår utflykt. Bölesholmarna heter det ju, INTE böleängsholmarna.



2009-05-27 @ 12:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0