4/5 - Dopad?! jo men visst

I lördags hade vi dop. Jag fick träffa mammas farmor Eva, min faster Helena och hennes kille Asbjörn för första gången. 
Inför dopet passade jag på att sova länge på förmiddagen. Jag hann precis med ett bad innan vi behövde gå till kyrkan.

  

Vi var i stadskyrkan här i stan. Stort och fint. Allt gick bra, men när de spelade på orgeln på ett visst sätt var det lite läskigt. Men jag var säker hos pappa.



Lisa på pappas jobb spelade och sjöng min låt "Välkommen hem" och mamma sjöng "Gud som haver".
Prästen som döpte mig heter Inger. I och med att jag hann bli trött fram tills hon skulle hälla vatten på mitt huvud, blev jag inte helt nöjd men det gick ju vägen det med.



Efteråt gick vi till pappas restaurang och hade fika. Faster Helena och farmor hade gjort jättefina smörgåstårtor och mormor hade gjort fika. Totalt var vi ca 30 personer. 

 

Jag fick en massa fina gåvor. Mamma hjälpte mig att öppna men jag fick vara i moster Elins famn så jag fick se presenterna på första parkett.






Förresten, för ett par dagar sedan var moster Elin och tog lite fina bilder på mig. Mamma ville leka fotgraf men insåg att mostern troligen var bättre på detta. 

 Småtårna

 Snyggebild på snyggingen

Nu avslutar vi med några "snyggebilder som mamma tog i förra veckan

 

Kommentarer
Postat av: Morbror David

Riktigt fina bilder! :) Den sista var ju skön. ;)

2009-05-04 @ 19:32:06
Postat av: Annie

Så snygga bilder! Skönt att dopet gick bra! Melker hälsar!

2009-05-04 @ 19:43:11
Postat av: moster Emma

Så söta bilderna var på dig, schyssta bilderna blev på dig när du badar. Det var kul att få umgås med dig och din mamma i torsdags på stan. Pussar och kramar till världens sötaste bebis från moster emma

2009-05-04 @ 20:52:37
Postat av: Sofia

Mkt tjusiga bilder! Ska inte ha så bråttom nästa gång vi ses så att jag hinner stanna och hälsa ordentligt...

2009-05-04 @ 23:46:26
Postat av: mormor Monica

Vilka härliga bilder, roligt att det blev en bild på ljusen med Adam på. Du är en riktig liten snygging som har mycket mimik för dig. Vad ska det bli av dig?? kram till dig

2009-05-05 @ 06:11:00
URL: http://angeladam
Postat av: sofie

Det ser ut som om ni hade det trevligt på dopet! Härligt

2009-05-07 @ 10:46:37
Postat av: Tanten Ewa

Man får gratulera till dopet och det ser ut att varit väldigt fint. Du e en duktig kille Adam =)

Kram på er Marcus o Jennie, vad duktiga ni är med bilder och text.





2009-05-07 @ 11:15:22
Postat av: Paula och Tommy

Grattis till dopet Adam va fin du va mamma och pappa med.Nu är vi hemma igen så jag kan läsa på din blogg igen. Hoppas vi ses snart igen.Kram från oss.

2009-05-09 @ 09:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0