30/9 - Många förstagångs händelser

Hösten är nu här men lite blåsigare och kyligare väder. Idag var det iaf sol så jag och mamma har gått ute i det fina vädret.

Som överskriften säger har jag provat/varit med om flera nya händelser. Vi börjar från början...

För snart två helger sen sova jag över hos mormor och morfar SJÄLV från lördag till söndag. Vi hade mystid och det gick bara fint. Mamma och pappa kom ut mitt på dagen på söndag och så åt vi middag ute i Vännäs. Passade på att smaka några av sommarens sista vinbär och krusbär. Mums!

Jag kryper mycket och fort nu. Magen är i backen men jag far fram som värsta elitsolldaten säger mamma. Pratar och bubblar som aldrig förr. När mamma och pappa pekar på lampan blir jag glad. och uppreper på mitt sätt.
Jag sover lite sämre på nätterna nu, vaknar och sätter mig gärna upp gråter lite, för att sedan somna snabbt igen. Jag över på att ställa mig upp men har inte riktigt fått in snitsen än.






Nu till det största som hänt här i vårat hus. Polisen misstänker att nån har "grillat på" i våra förråd i källaren på vårat hus i lördags kväll. Det grillades så mycket att det fick komma 3 brandbilar, två anbulanser och några polisbilar. Det var en massa rök i våran korridor så vi fick snällt sitta kvar i våran lgh och vänta tills allt var släckt.

 
så här såg det ut morgonen efter där ventlilationen går ut från förråden.
Det är det närmaste jag har kommit till branden.

Det har luktat jättedåligt i trapphuset ett par dagarn nu. Så för att slippa all doft åkte vi och hälsade på Theo och hans familj i Övik i söndags. Vi lekte en del och jag fick prova Theos fina stol och hans lilla åkbil. Jag fick förresten bl.a. en jättefin overall som T inte kunde ha längre. Tack Theo!





Igår fick jag vara med mammas kompis Lisa för första gången själv. Vi gick på promenad och höstvädret längs med älven. Föräldrarna skulle ner och titta på våra saker i förrådet tillsammans med en gubbe som ska se vur mycket pengar vi skulle kunna få köpa nya saker för. Jag har hört dem säga att vi måste slänga allt, inklusive min fina gröna vagn, babysittern, vaggan. Skrutt alltså! Tur mamma inte hann ner med lådan med alla mina babykläder innan helgen.

Mamma, pappa och jag har senaste dagarna hunnit med lite morgonmys sängen. Det gillar vi allihopa.



Å förresten jag har nu passerat 9 månaders strecket!
 

kram och hej

Kommentarer
Postat av: Tanten

Goa killen. QUl följa er, verkligen. Ta hand om er och var beredd med korven nästa gång det är grillparty i källaren =)



Kram

2009-09-30 @ 17:13:05
Postat av: mormor Monica

Ja, det ser riktigt roligt ut när du kryper och fort går det.Stackars er att galningar eldat i ert hus, dumma dom. Men tur att ni klarade er!!! Vi ses på lördag när mamma och pappa jobbar. kram mormor

2009-10-01 @ 22:14:00
URL: http://angeladam
Postat av: moster Emma

Det verkar gå undan ser jag. Snart springer du omkring. Det kommer nog gå undan, din mamma och pappa får akta sig. Tråkigt att elden tog era saker i förrådet. Tur att din mamma inte hade burit ner dina bebiskläder. Jag längtar till nästa helg då jag ska komma ner för att fira "mormor" Monica och då hoppas jag får träffa dig och busa lite. Har saknat dig och din mamma. Kram moster emma

2009-10-01 @ 22:25:58
Postat av: Marit

Hej Adam! du är så härlig att se på vill bara krama om dig:) NU när du börjar krypa lite mer får du nypa mamma och pappa i fötterna lite busig får man vara:) sakanar er alla! Kram

2009-10-02 @ 18:47:49
Postat av: Theo

Hej på dig Adam! Det va riktig trevligt att du kom ner till Ö-vik. Hoppas att det blir flera gånger, så vi kan viska och prata vår språk så att våra föräldrar inte förstår :) Hälsa till mamma och pappa din.

Kram Theo

2009-10-06 @ 22:37:33
Postat av: Faster Helena

Hejsan hoppsan Adamkillen!! Jag ser att du vuxit jettemycket och så kan du både krypa og stella dig upp!!1 Vilken kille!! Saknar dig och mamma o pappa så himla mycket, så her kommer tusen miljoner pussar och kramar!! Ps: vi ses snart lilla gubben!!!

2009-11-05 @ 13:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0