5/9 - uppdatering

Nu har vardagen börjat igen. Pappa jobbar igen så mamma och jag pysslar en del. MEN pappa har ändrat sina arbetstider. Så nu ses vi hela förmiddagarna och en stund på eftermiddagarna istället. Det tycker jag och mamma är jättebra. Härom dagen när det var finväder var vi i Broparken hela familjen.



   
Pappa och jag kollade på olika träd (klicka för större bild)


Hela familjen

Har tyvär varit lite slöa med att använda kameran i veckan. Kan berätta att jag och mamma har börjat på småbarnssång i onsdags tillsammans med Abbe och hans mamma Hilda. Då vi som sagt varit lite glömska med kameran kommer här bilder från veckan innan när jag och Abbe gick på promenad istället.



Abbe - en glad kompis


Precis som mig, tycker A att moppar kan låta lite väl mycket ibland

Idag, lördag, har vi varit hos farmor och hängt. Ätit lunch, lekt, sovit, varit på affären, ätit middag. Roligt, roligt! Å farmor har en så fin katt som heter Logren. Men "lois" vill inte leka med mig. Han springer bara fort förbi mig.

Sätter mig nu upp från liggande i sängen själv. Mamma säger att jag tjoar som en galning just nu.

Vad jag gillar just nu:
*vara med pappa
*äta äpple, gärna hela så jag kan gnaga själv. Men mamma tycker jag är lite väl morsk ibland när jag tar stora bitar
*Nektariner
*Gröt, som alltid
*nycklar att leka med, så mamma har ordnat så jag har en egen riktig nyckelknippa i vagnen att leka med
*Slänga saker på golvet
*smila och flörta
*gnaga och bita, gärna på min orangea bithand

Lite matbilder som avslutning


Lite äpple i Gbg under semestern


Mr Don Corleone Dufweke


Är det tänkt att man ska svälja detta??


Men huuu


pappa, vad tänkte du när du gav mig citron?


Tack mamma för att du bara skrattar bakom kameran istället för att hjälpa mig!


Okej nu är jag inte sur längre!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: mormor Monica

Ni är då för tokiga allihop. Man får skratta gott åt alla bilderna. Är det dax att sänka sängen eller är det redan gjort, så du inte trillar ur. Mormor är rädd om dig. Kul att få se dig den lilla korta stund idag som blev. Nu är morbror David snart i England....spännande. Kram mormor

2009-09-06 @ 19:32:14
URL: http://angeladam
Postat av: mamma Jenny

Det kan meddelas att vägning och mätning har genomförts i mätrummet på bvc och resultatet blev:

Längd: närmare 74 cm

Vikt: 9600 g

Status: Glad och sprallig unge!



Till Mormor: Du kan vara lugn. Botten är sänkt sen ett par veckor tillbaka :)

2009-09-07 @ 11:00:11
Postat av: moster elin

Vilka fina bilder! Verkar som om ni hade en fin stund i parken! Himlarns roligt med småbarnssången också! Vi syns imorrn! kram elin

2009-09-10 @ 00:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0