28/6 2010, I dag är ingen vanlig dag.....!

Vad är det för dag idag?, vad är det för dag i dag?
för det är ingen vanlig dag , för det är min 1,5 års dag!
Hurra, hurra, hurra!



18 månader har passerat sen jag såg dagens ljus. Elller det var väl mest glödlampor och lysrörsljus jag såg eftersom det var mitt i vintern och mörkt ute.


Förra helgen så köpte mamma med sig ett badset från jobbet. Madrassen är en jättebra båt vill jag lova!


I helgen har hela familjen varit hos mormor och morfar i Vännäs. Jag har får hjälpa till och vattna och gräva och så har jag fått en egen sandlåda vid friggen på tomten. Men allra roligast är att vattna! Och ordet för vatten har ändrats från ett fräsljud till bubbelljud. Mamma och gänget verkar fatta vad jag menar ialla fall.



På midsommarafton hade vi femkamp tillsammans med min "gammelmoster" med familj. Jag fick hjälpa till lite också men sen blev jag trött och gick och sov så de fick avsluta tävlingarna själva.



Nu ska mamma och jag ut i finvädret snart och promenera med tant Lisa.
Gå ut och njut av livet ni med!



Kommentarer
Postat av: moster elin

Grattis i efterskott Adam! Det ser ut som om du haft det riktigt fint ute hos mormor och morfar i helgen :) Trevligt att du fått en sandlåda! kram moster e

2010-06-29 @ 11:10:01
Postat av: moster Emma

Vad snäll du är som hjälper mormor och morfar och vattna blommorna och grattis i efterskott. Vad roligt att du fått en egen sandlåda. Roligt med 5-kamp. Kram moster emma

2010-06-29 @ 14:01:42
Postat av: mormor Monica

Förlåt Adam att jag missade att gratta på 1,5- årsdagen.GRATTIS; GRATTIS TILL MIN SÖTA POJKE!!! Jag kikade ju in till dig i måndags och glömde. Aj,aj,aj. Nu har jag fått semester och ska väl bli lite mindre stressad, härligt.Vilka härliga bilder på dig, vattenkannor kan man inte få för mycket utav. Blommorna torkar snabbt nu, så det blir bra när du kommer ut och hjälper mig. Du är så fin i din soldress. Vi måste ordna något bad åt dig. Kramar från mormor

2010-07-03 @ 11:03:52
Postat av: Eva

Där ser man en blivade trädgårdsmästare, vi har det i generna:)...

Kram från Eva

2010-07-05 @ 20:52:20
Postat av: mamma Jenny

Poolen är införskaffad, baddressen är packad så idag kommer vi och hälsar på i ett par dagar. Det är bara att fylla vattentunnorna så kommer Adam och vattnar på blommorna.

2010-07-06 @ 08:07:59
Postat av: Faster Helena

Hej Adamkillen! Du kæmpeflink på att vattna blomst syns jeg! Hoper du koser deg i vermen og er snill med mamma og pappa men det vet jeg allerede, fordi du er verdens beste gutt! Hoper du føstår fasterns nye språk jag må jo prøve og lere meg lit. Tusen puss og klem og kos dere i umeå. Gratulerer til din 18 månaders dag, hoper det blev mye kake och gotterier på deg! Vi ska sørge før at snart komme oppover på lite ferie!

2010-07-08 @ 13:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0