16/1 -11 Massor av djur och kompisar

Hejsan igen!

Nya äventyr som ska rapporteras om.

I går åkte mamma, pappa & jag till Holmsund som är 1,5 mil från oss fikade och tittade på djur. Redan utanför i snön och den -20-gradig kyla fanns två jäääättestora grå kaniner. De sniffade på mina vantar. Inne fanns tre sorters apor, sköldpaddor, spindlar, en skorpion, vandrande pinnar, bergsmarsvin, vita igelkottar (men de sov, men vi såg några piggar.) och det var bara i första rummet vi var. Det fanns också en STOR avdelning med ormar och några ödlor. Tre av ormar var grova som min mammas lår. En sån orm fast mindre fick jag klappa på. Flera gånger... Den var lite sval! Det var rätt spännande men det var så många att titta på och mamma & pappa sa hela tiden att jag inte fick knacka på glasen för att ormarna och ödlorna kunde bli arga.  Det fanns många skyltar med döskallar på ovanför ormterrarierna, det kanske betyder att de kunde bli döarga. Jag knackade inte en enda gång.

    
                                   Sköldpaddorna solade   En fri apa ovanför sköldpaddorna
 
Tjock orm            Här brottas jag med en plastorm i receptionen

Idag så träffades ALLA sex "småkompisarna" igen för första gången på jääättelänge. Vi träffades på pappas restaurang då den var stängd och vi hade med oss både leksaker och fika. Först var vi lite blyga eller jag var ju inte så blyg för jag är ju som fisken i vatten, det är ju så gott som min hemmaplan. Så jag visade de andra att man minsann kunde springa runt eller köra med cykeln. Men det var ändå lite svårt att behöva dela med sig av alla mina leksaker vi hade släpat dit. De andra barnen hade också lite leksaker med sig. Jag spanade dock in Stellas fina grå katt och fast jag sa tack fick jag inte låna den. Men så ibland så tog jag den när hon la bort den en stund.

Min cykel och mototcykel var jättepoppis. På restaurangen är ju det så bra med utrymme också, så att man kan öva på att cykla inomhus och strunta i att det är så mycket snö ute. Alice lärde mig att leka kurragömma. Hon var duktig och när det var svårt så pep hon högt så jag fick en ledtråd var hon var. Praktiskt! Vi lekte massor och fikade men när klockan passerade 12 så plockade vi ihop efter en massa lek och fikande och gick hem igen för att vila upp oss så vi orkar leka mer igen någon annan dag.

   
Jag hjälper Mecke         Mecke hjälper Stella    Stella diskuterar med Alice vems tur det är

           
Erik kör med bilen      Ebba visar både åker och visar bilar

Lyckat värre!

Ha de'! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, vad jag saknar er. Det verkar som ni har det mysigt. Själv så är jag hos Cissi :) Ha det bra så hörs vi snart! Många kramar

2011-01-17 @ 11:11:09
Postat av: Marie Rolof Koski

Finaste underbaraste människor!! Sitter o tittar o tar nästan till lipen, saknar er såååå!!!

Många kramar till er allihop från oss här nere!!

2011-01-20 @ 13:13:14
Postat av: Moster Emma

Oj har du klappat en orm, det hade inte moster vågat. Du är tuff du. Vilken tur att ni kunde vara på restaurangen och cykla och leka, där kan ni ju öva på att cykla så när all den här snön försvunnit kan du ha din cykeln ute. Ska bli roligt att fara och bada med dig, dina föräldrar, "mormor", "morfar" och Tom på lördag. Många kramar till er från moster Emma

2011-01-20 @ 20:59:49
Postat av: mormor Monica

Du är då för modig, min lilla älskling!!! Vad kul att du har så fina kompisar och att ni kunde få träffas på din pappas jobb. Vilken härlig baddag vi haft tillsammans idag!!! Lika modig i vattnet och alla kanor du åkte. Kramar från mormor

2011-01-22 @ 23:46:25
Postat av: Frida

Gud så söt han är Adam! Jag hade nästan glömt er blogg, men så var jag tvungen kolla in hur ni har det :-) Hoppas ni har det bra hela familjen! /Frida m familj

2011-03-03 @ 21:28:57
URL: http://minellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0