6/1 -11 Snälla gubbar och roliga hundar

Nytt år, nya upptåg... eller jag menar möjligheter!

I dag har jag hälsat på hemma hos Melker. Där fanns det tre roliga hundar och en massa leksaker att leka med. Hundarna slickade på mig en hel del men jag är inte rädd. Jag bara skrattar mest. Dessutom blev vi bjudna på Byggare Bob-tårta, kakor och bullar, men jag var inte så jätteintresserad av sötsakerna. Jag fick också premiärprova chicken-nuggets, vilket jag tycket var rätt gott.

Vi har världens bästa och snällaste granne. Han heter Gunnar och han har en rolig sitt-scooter för att han är gammal och inte kan gå så långt själv. Ibland låter han mig stå på golvet mellan sitsen och styret medan han åker. Då blir jag jäääätteglad och stolt. Mamma säger att jag strålar med ögonen då Gunnar låter mig åka med. Idag är första gången jag har fått åka utomhus med Gunnar. Jag står så still, så still och Gunnar tycker att jag är jätteduktig. Vid lucia så lussade jag för Gunnars fru Juliet och gav dem pepparkakor vi hade gjort tidigare. När det sen blev julafton så fanns det ett paket även från dem under mormor och morfars julgran. Konstigt att det kom ända dit...


     

På julafton firade jag och familjen med farmor, farbror Stefan och mammas moster med familj hos mormor och morfar. Det kom förresten en tomte hem till mormor och morfar som hade presenter till mig. Mamma har berättat att tomten vet om man har varit snäll och då kommer han med presenter även om man inte är hemma i sitt eget hus. Han bara vet var man är. Jag var inte ett dugg rädd och tomten fick till och med en kram innan han gick.

               
             
Vid mormors och morfars hus var det väldigt kallt hela julen men det gjorde inte så mycket först för jag fick en jättefin spis med mat, kastruller och slevar i julklapp. Till slut var det ändå tillräckligt "varmt" (läs: ca - 7) på sista dagen innan vi åkte hem så jag, mamma och pappa kunde komma oss ut och prova vår nya skrana (åkmadrass). Den är en stor succé även om det kan bli en del snö i ansiktet, så det är synd att det är så lite backar att åka i mitt inne i stan. Men jag och pappa var och åkte lite i onsdags vid en skidbacke medan mamma var på jobbet. Men nu funderar vi på att åka och köpa ett par skidglasögon till mig så jag slipper hålla för ögonen för all eventuell snö. Pappa har förresten varit hemma med mig i snart 1,5 v i sträck så vi har verkligen fått tid att hitta på saker tillsammans, det har vi båda gillat.

Nu är jag två år också och jag snackar som en tok. I början på december var det som om en kork släppte och alla ord bara trillar på plats. Det är i stort sätt ingen idé att skriva vad för ord jag kan säga nu, jag upprepar i stort sätt allt som sägs. Jag är också inne i en period av "inte" och testar var gränserna går. Idag gick jag i och ur badkaret tre eller fyra gånger innan jag var klar på riktigt. Men varje gång så sa jag "Adam bada klar". Men tji fick mamma, för det var jag inte...

Här kommer avslutningsvis lite härliga bilder från den senaste månaden på allra finaste Adam

       
Spontan-mannekängade en kväll till föräldrarnas förvåning. Mammas vandringskängor var dock lite tunga så jag fick lite hjälp att ta på en aningens lättare skor.

Har kommit på att det är mycket viktigt med hörlurar om man sitter vid datorn, för det brukar pappa ha. Är en riktig rackare att lyckas trycka på tangetnbordet och scrolla med musen.
 
När jag fyllde år fick jag en verktygslåda och en likadan borrmaskin som pappa har, fast för barn förstås. Aldrig trodde vi väl att det fanns så mycket hemma som behövde lagas och "kuas" (= Skruvas)

Här är jag klar att åka till Vännäs. Jag och Ka-ka var på nyårsfest hos moa & mosha (mormor och morfar). Vi hade finmiddag bara vi fyra och jag fick dricka i finglas och kolla på raketer.

Ha det fint tills nästa gång!




Kommentarer
Postat av: mormor Monica

Vilken fin kille du är Adam, värsta modellen. kram

2011-01-10 @ 20:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0