Sommarupptåg i Lycksele

Vi har tagit en liten tripp upp till Lycksele som ligger ca 13 min inåt landet för att bo i stuga och gå på djurparken med min kompis Melker och våra två familjer. Vi såg många djur och gjorde massor av roligt.

        
Vi fick se när de matade sälar och jag och Mecke matade getterna

 
Den lilla räven var INTE sugen på pinnar. Konstigt!
Vi sprang även på vår kompis Stella när vi tittade på björnarna. Jag och Stella plockade blåbär i en liten skogsdunge.

    
Det var ganska backigt så vi blev burna ibland när benen blev trötta.

     
Vi fick även vara på ett ställe där man kunde klappa djuren själva. Jag ville hellre krama än klappa den lilla geten.
      
Vi fick också åka karuseller. Melker var väldigt förtjust i tåget men jag tror nästan att föräldrarna tyckte det var roligast om man tittar på bilderna. :)

     
Vi avslutade Djurparksäventyret med att köra lite bilar, sen åkte vi till vår jättefina stuga på campingen. Den låg precis vid vattnet och väldigt nära lekparken. Det tyckte vi alla var jättebra. Vi lekte och busade massor. Jag och M fick köra lite på de stora dataspelsbilarna men då jag tittade på M:s skärm ramlade jag emellan och slog örat (och huvudet). Så nu har jag ett litet "blåöra".

 

Jag har förresten hittat en ny favorit bland filmer: "Händige Manny". Vilken hit!

Fortsätt njut av sommaren för det ska jag göra!


Kommentarer
Postat av: mormor Monica

oh, vad kul ni verkar ha haft. Synd på blåörat, bara.

2011-07-21 @ 13:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0