14/6 Sommar och sol

Här i Umeå har vi haft en vecka med mycket varmt väder. Mamma och jag passade på och var lite lediga i början på juni. Men mamma skulle promt hälsa på på jobbet ändå. Men vi passade även på och hade lite picknic med bullar utanför i skuggan. Jag hittade många blommor i gräset som jag kunde plocka. Just nu är min favoritblomma maskros för den är så lätt att känna igen. Sen blir folk man ger det till så glada.




På nationaldagen cyklade vi till Gammlia som är ett friluftsområde här i stan och titta på en massa uppträdanden och åt lite fika. Jag klättrade själv upp på flaggstångsfundamentet för att se lite bättre. Så här glad kan man vara för det. (Kan jag hjälpa att jag var lite trött?)


Här i helgen som gått har jag hjälpt pappa att måla lite ute. Det var jätteskojigt! För mig var det väldigt viktigt att måla baksidan men pappa tyckte att vi kunde hålla oss på en sida idaget. Ja, men jag gjorde ju det! Det var ju pappa som inte valde "rätt" sida att måla.


Under lördagen var det så varmt att vi åkte och badade i Nydalasjön. Det var så pass varmt i vattnet att hela familjen badade utan protester. Jättemysigt, sol, strand och glass! Då vi mest låg i vattnet blev det dock inga bilder ifrån denna utflykt. Vi hade tänkt en repris på söndagen men sen var det plötsligt slut på värmen.

Efter maten tisdag kväll tyckte mamma att vi skulle gå på promenad då iaf solen hade kommit tillbaka i Umeå. Då tanken var att gå fort så jag satt i vagnen och mamma och pappa gick. (Jo jag vet att jag kan springa jättefort, MEN här behövde man tydligen gå åt ett och samma håll HELA TIDEN, så jag avstod.) Mot slutet av rundan så var det väl ändå min tur att få göra något så vi stannade vid älven och kastade lite stenar och pappa visade mig en gråsugga som låg under en sten. Spännande värre!


Tjipp & hej!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ni verkar ha en riktigt fin början på sommaren! Och Tack Jenny för tipset på schampoot. Ska definitivt prova det :).

2011-06-20 @ 13:54:51
URL: http://emerel.blogg.se/
Postat av: Erika

Glömde visst mitt a i förra inlägget :) Ha nu en fortsatt fin sommar! Kramar på alla 3!

2011-06-20 @ 13:55:43
URL: http://emerel.blogg.se/
Postat av: mormor Monica

Skönt att se att ni kopplar av ibland. Din mamma behöver semester nu, som hon sliter :( Det ska bli trevligt att få vara med dig på lördag när mamma och pappa ska på bröllop. Kram .....vi ses

2011-06-30 @ 17:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0