4/9 Spännande dagar

Hejsan igen!

Hösten är på gång nu och jag är tillbaka på förskolan och mamma och pappa jobbar båda två igen. Men nu under sommaren har något hänt, allt är lite mer roligt. Det är nog för att jag har blivit en stor kille nu. Jag har fått en stor-kille-säng utan spjälor och blöjor har jag bara på natten. Mamma har bytt jobb så hon är mycket gladare och roligare nu och pappa behöver inte längre ha några glasögon. Han ser bra i alla fall för doktorn har trixat med hans ögon i veckan som gått. Så nu kan vi busa mycket mer. Vi ska förresten flytta till en ny lägenhet som ligger nära farmor. Där finns stora gräsmattor och lekparker och jag får ett större rum. Vi längtar jättemycket allihop.

Idag har jag varit ute hos mormor och morfar och fixat. Först var mamma, pappa, jag och mormor ute i skogen och plockade lingon. Mamma hittade lite blåbär också men inte så många. Jag hittade ett ca 4 m högt älgtorn som jag och mamma fick lova att testklättra lite i. Det var spännande!




När pappa hade plockat klart sina lingon lekte vi skogsmaskar som kröp i skogen. Men mamma hittade oss i vårt gömställe där vi låg och vilade.






Hemma hos morfar igen hjälpte jag honom en stund med den nya planteringen. Det fanns många runda stenar som behövdes sparas som jag fick köra bort med min skottkärra.



Innan jag åkte hem fick jag hjälpa morfar lite så han fick till det med barken som skulle ner i planteringen. Spaden var ganska tung men jag var övertygande när jag tydligt talade om att jag minsann orkade, för jag är stark.




Ja det var väl allt för denna gång. Jag avslutar med att visa hur fint jag blev sminkad i går av en tjej som heter Sara på ett av stans aktiviteter igår för att samla in pengar till utsatta barn.



Tack och vov!

Kommentarer
Postat av: mormor Monica

Vilken duktig kille du blivit, du kan plocka lingon, vara skogsmask och hjälpa morfar att gräva. Jo, vi såg hur stark du var. Och jag tror inte att jag sett en sötare "hund" än du. puss och kram från mormor... vi ses på lördag

2011-09-07 @ 22:29:15
Postat av: Marit

Hej Adam! sist jag såg dig var du bara 5 månader! och nu är du stora killen, häftigt. Vi måste ju ses snart tycker jag. kram Marit mammas kompis

2011-09-19 @ 20:57:13
Postat av: Faster Helena

Hejsan Adamsingen:-)!! Du har verkligen stått på och hjälp Mormor och Morfar! Du är en duktig kille du:-)!! Annars saknar vi dig i massor här i trollskogarna! Tack för besöket på vår stora dag, Vi hade det såååå roligt och mysigt och gåvorna var över förväntan!! Krama om din mamma och pappa nu, riktigt hårt för nu har jag sett hur stark du är:-)!! Och En Superduper kraaaaaaammmmm till dig vännen!! Alex Hälsar såååå mycket och saknar dig massor!!Hoppas Vi ses snart!!!!Kraaaaaaammmmmmm

2011-11-18 @ 16:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0