Hemma ifrån Turkiet

Merhaba eller som jag säger "Mej-ha-ba"! (Hej på Turkiska)

Jag har nu varit på min allra första utlandsresa med mamma och pappa. Vi var i Side, Turkiet i en vecka. Dit behövde man först åka  taxi, sen flyg och sist buss. Resan var mycket spännande!


Vi var framme mitt i natten, så då sov jag. Men sen väntade denna utsikt oss från vår balkongon när vi vaknade.


Vi har badat och lekt massor.



Vi har tittat på ruiner i gamla delen av Side. De var bra att klättra på också.


En dag var vi på utflykt med ett piratskepp...


...och jag fick till och med styra skeppet själv (på riktigt)


På hotellet fanns också maskotarna Lollo (giraffen) och Bernie (en björn) som hade shower och minidisco tillsammans med björngänget 5 kvällar i veckan för oss barn och våra föräldrar. ALLA tyckte det var jätteroligt och vi nynnar fortfarande här hemma, vuxna som barn.


Men man blir trött av att bada och sola och busa


Full fart mot sommaren!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Härliga bilder! Ser ut att ha varit en väldans trevlig semester :)

2012-05-28 @ 19:58:14
Postat av: mormor Monica

Oj, vilka härliga bilder. Man blir riktigt sugen att få åka iväg och ha semester.Härligt att ni haft det bra. kram mormor

2012-05-28 @ 22:02:57
Postat av: Abbe

Wowsicken vad du har badat alltså! Tror du att du kan visa mig några badtricks i sommar? Kram, Abbe

2012-06-06 @ 21:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0